en weer de Tothra - Reisverslag uit Tineghir, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu en weer de Tothra - Reisverslag uit Tineghir, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

en weer de Tothra

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

26 April 2014 | Marokko, Tineghir

23 april - 26 april
We blijven nog in poosje in de hoge Atlas,we gaan met een grote boog weer terug richting de Tothra.
Weer via de Barrage de Bin el Ouidane,de r 306 richting El Had ,over de r3113 naar lac de Isli.
Weer over een hoge col van meer dan 2000 meter en een prachtig uitgesleten kloof.
Smalle bruggetjes,door dorpjes, past allemaal net.
Aan het begin van de piste,zit een leuk “Marokkaans campinkje” en natuurlijk kunnen we aan het meer ook zo staan en dat gaan we overmorgen ook doen.
Maar de eigenaresse is zo lief,welkom met thee incl. koekjes en nootjes.
‘s morgens gebakken pannenkoekjes en ‘s middags vers brood en sinasappels.
En dat voor bijna niets,55 dirham (5,50 euro),laat je hier ook een beetje geld achter.
We staan daarna nog een poosje vrij aan het meer.
Als we weer weg willen gaan,staat er een Marokkaanse camper met pech,diesel op,of we een litertje voor hem hebben.
En dit keer is het echt en helpen we hem en z’n Marokkaanse gids uit de brand.
Hij wil ons er voor vergoeden,maar we willen niets hebben.
Aan het eind van de Tothra zit weer een leuke camping,heerlijk koel aan de rivier.
Het was weer warm vandaag,tegen de 30 graden.

• 26 April 2014 - 19:50

Siety/anne Munneke:

hoi hou versier je het wel aalmoal.je kroepm de baarg op met ain kroepversnelln die t'mot net daun ken.
    en ik mor kiekn en loern woar je laangs koom,mor ik ken van aal dei plekn mor aine vinden en dat was
    El-Had vlak bie de ho''chte ihril m'goun 4071m.jonges,jonges denk toch aan joen remm straks mout
    akita nog mit helpm.om dr te koomm. veul plezair en denk aan dat spanningsdroatje mok der wat van
    en van ons ain staarkte poot joen olnn van knoal wie hadn pracht weer en ain oranjefeesie.moi.!xxxx.

• 26 April 2014 - 22:26

Maaike:

Ook al hebben jullie foto's als bewijs het blijft onwerkelijk dat jullie daar ècht zijn. Dat jullie dat allemaal meemaken, het blijft bijzonder. Succes en geniet ervan. Veel liefs van ons allen.