Tafraout - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu Tafraout - Reisverslag uit Tafraout, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

Tafraout

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

27 Maart 2014 | Marokko, Tafraout

Rijden naar Tata via de n12, door een prachtig berggebied van de Anti-Atlas.
Voorbij Tissint passeren we rivier Tissinnt die door een diepe kloof loopt, in de kloof is het groen van de palmen , een geweldig gezicht.
De camping in Tata slaan we over, in de volle zon en vol met franse overwinteraars.
40 km. verder vinden we een mooie overnachtingplaats onder een argana-boom, rust en een enkele boer die voorbij komt.
De volgende dag rijden we via Igherm de 106 naar Tafraout door authentieke leemdorpjes, een van de mooiste routes tot nu toe die we hebben gereden.
Gaan in Tafraout op een “vrije” kampeerplek staan ,kost 10 dirham per nacht.
Mooi uitzicht op de rotsen en de bakker komt hier elke morgen broodjes verkopen.
Hier laten we ook een schildering aan brengen door Mustaf.
Zijn er niet helemaal tevreden over, 2 zijn mooi geworden.
De grootste die hij gemaakt heeft,was niet helemaal zoals de foto.
Achteraf heeft hij het origineel hoogstwaarschijnlijk niet zelf geschilderd.
We zien wel,we hebben thuis gelukkig nog genoeg groene verf.
En alsof het zo moest zijn, zien we ook Mario en Ina weer, staan even verderop met hun groep.
Drinken ‘s avonds een biertje samen en nemen nu definitief afscheid

• 28 Maart 2014 - 08:52

Cor & Greet:

Mooi boompje, mooie foto's en een mooi verslag. Bedankt, veel plezier verder en een goede reis! Geniet ervan, doen wij ook van jullie verhalen!!!

• 28 Maart 2014 - 22:21

Wiebe,Mieranda En Sander:

Hallo avonturiers.jullie hebben al weer heel wat km s gemaakt zagen we net en door het echte dakar terrein gekomen met de Mercedes.leuke verhalen en mooie foto s!!ga zo door en veel plezier en vooral uitkijken.Groetjes uit Scheemda

• 29 Maart 2014 - 21:35

Amunnekeenega:

prachtigmooivanuithiersietyanné

• 29 Maart 2014 - 22:45

Mienie En Jan Mulder:

Hallo alle beide ,
    Weer hele mooie verhalen en foto,s leuk die argana boom op de camper mooie herrinnering .
    Geniet verder samen hier alles goed En ook mooi weer hier alleen niet zo warm als bij jullie .
    groetjes uit westerlee x jan en mienie

• 31 Maart 2014 - 10:45

Anné Munneke:

als het daar regent,is het dan warm water of verkleum je dan
    hier is het nog droog en lekker weer vanmorgen mist dat voelt koud aan
    de zon zal nog komen maar het weer gaat veranderen.
    jullie vervelen je nog niet.genoeg te doen zelfs op de fiets in marokko.