off road - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu off road - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

off road

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

29 Mei 2013 | Albanië, Shkodër

28 mei,
Een bijzondere dag vandaag,we hebben vandaag een off road route gereden in Albanië bij de grens van Montenegro langs!
Van Han i Hotit naar de Montenegro - se grens bij Lazi.
Het eerst stuk zou nog asfalt moeten zijn,maar ook hier zijn ze met de weg bezig.
In het begin minder heftig als gisteren,minder grote keien maar Bé moet al z’n stuurmanskunst inzetten!!
Een prachtige route,minder hoog als gisteren en dus ook warmer.
Deze gaat bij de rivier langs,wild water!
Prachtige natuur,vriendelijke mensen, te minste de meeste.
Paar kindertjes probeerden snoep of geld te scoren, jammer doen we niet.
We hebben vandaag ruim 80 km. gereden,meest stapvoets , hier hebben we dan ook zo’n 7 uur over gedaan, onwijs intensief maar de moeite waard.
Her en der twijfelen we over de route, weinig/geen bordjes.
Maar het verkeer en af en toe een motor rijder wijzen ons met wat we op de kaart kunnen lezen dat we nog steeds op de goede route zitten.
Laatste 30 km. is link, ultra smal,af en toe een overhangende stroomkabel, rotsen,weggespoelde wegkanten.
Als we dan ook een soort van “campingbordje “ zijn we het al gauw eens, maar proberen.
Ik loop naar het huis toe, maar alleen een naast het huis wonend omaatje, komt aan lopen.
Het blikt een Italiaanse familie te zijn, spreken alleen Italiaans.
Maar we kunnen duidelijk maken dat we niet in het pension willen maar alleen een staanplaats nodig zijn.
We worden uitgenodigd voor de koffie en Raki, proeven wijn!
En na een beetje heen en weer schuiven met papiertjes komen we uit het totaal bedrag voor het campinggeld en een flinke fles wijn.
Of we ook blijven eten, drinken etc., , maar we zijn moe na zo’n rit.
Maak een gemakkelijk maaltijd.
Later komt ze nog een flinke bak popcorn brengen, lekker.
Ik breng de bak weer terug met snoepjes voor de bambini.
Woensdag 29mei,
Heerlijk geslapen,maar we kwamen er eigenlijk vrij laat achter dat we op die plek geen bereik van de telefoon hadden.
Afscheid genomen van de familie, de kindertjes stonden klaar om naar school te gaan, het meisje liet me een leerboek Engels zien, ontzettend goed!
Gaan de rest van de route rijden, blijft lastig ,er zitten nog steeds linke stukken tussen.
De afgelopen dagen met alle regen die we hebben gehad,zijn er heel veel keien,puin en aarde de “weg” opgespoeld ,alles was ook nog niet opgeruimd.
Gelukkig halen we heelhuids te grens en rijden weer op asfalt.
Vlotte grensovergang,
Alleen konden we niet onder het snoer van de schotel antenne, van het douanekantoor door.
De beambte moest hem voor ons omhoog houden ,lollig!
Rijden met een grote boog via Montenegro Albanië weer in.
Deze grensovergang (Hani i Hotit) is onwijs druk met vrachtauto’s , de toegang staat helemaal dicht.
Blij dat we een “camper” zijn en mogen voor gaan, een beetje lastig manoeuvreren met ingeklapte spiegels,maar het lukt.
We staan even later weer op de zelfde camping als eergisteren

• 29 Mei 2013 - 22:34

Mienie:

Hallo vakantie gangers,

Weer hele mooie verhalen leuk om jullie belevenissen te volgen een hele onderneming ,wel eng hoor die smalle wegen .maar weer prachtige foto,s.
    Maar jullie komen er gelukkig weer heelhuids over ha ha ,en goed voor de was al die kuilen handig he die centrifuge van jan mulder nou veel plecier nog en wees voorzichtig .
    gr jan en mienie

• 04 Juni 2013 - 20:27

Annike:

Hoi,lieve familie,
    Wat weer geweldige mooie foto,s en mooie verhalen.Het is hier nu ook eindelijk mooi weer.
    We krijgen ook zin in de vakantie.Vanavond is er een nieuwe ruit geplaatst in de camper.Dus we kunnen op vakantie.Even afwachten of hij lek vrij is,want de oude rubber zit er weer in.Nog anderhalf week werken ,en we komen ook jullie kant op.(alleen niet zover).nog veel plezier .dikke smok