montenegro en Albanië - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu montenegro en Albanië - Reisverslag uit Shkodër, Albanië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

montenegro en Albanië

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

08 Mei 2015 | Albanië, Shkodër

Nog een klein stukje tot de grens,mooie dag,in Nederland regen ….wij kunnen de korte broek weer aan,ha
Gaan om Dubrovnik heen,en laten het links liggen,met Akita erbij, hebben we niet zoveel op met steden
Als we op een mooi uitzichtpunt koffie drinken,komt er een Oostenrijkse jongen aan,back-packer met dreadlocks en krijg een prachtig bosje veldbloemen!
Heeft hij onderweg geplukt en met de vraag voor ons of hij mee mag rijden naar Montenegro
Kan natuurlijk altijd,niet echt confortabel,achterin met Akita,maar dat maakt hem niet uit.
Spreken af dat hij tot de grens mee mag rijden en stapt daar uit.
De grensovergang van Kroatië gaat vlot,alleen die van Montenegro gaat onwijs langzaam,een file van 2,5 uur!!
Onze lifter,kan in een keer doorlopen en hebben we niet weer gezien.
Het is de buitengrens van Europa en er wordt streng gecontroleerd op illegalen,smokkelen van auto’s etc.
We zijn er klaar mee,net voor de baai van Kotor,weten een prachtig campinkje waar we 2 jaar geleden ook zijn geweest. Rust!
Vanuit Kotor gaan we naar Cetinje,25 serpentines omhoog,mooi uitzicht op de baai van Kotor.
Ruig berglandschap,jammer dat ook hier afval wordt gestort.
Via Podgorica gaan we bij Han i Hoti de grens over,zo klaar gelukkig. ( 2 jaar geleden,was deze onwijs druk,konden we er bijna niet langs door de vele vrachtauto’s)
Gaan naar Shkoder resort,erg mooie camping.
‘s Avonds horen we de kikkers en zien we weer de vuurvliegjes,prachtige avonden.
Daar horen we dat de piste naar Thet nog niet mogelijk is.
Kan nog weken duren.
Erg warm deze dagen,gaan eerste even naar de kust.
Mooie plek,op het strand bij Baks Rrjolle (in de buurt van restaurant Ibiza),heerlijk rustig,wat vissers en een paar mensen die aan zwemmen zijn.
Verder helemaal niets.
Door problemen met de schotel,gaan we even naar camping Albanië,die regelen een monteur voor ons.
Hij maakt ‘s avonds even een begin,meet de boel door en constateert dat er in de schotel een kabelbreuk zit.
En s, morgens om 7 uur is hij er al weer,door een noodreparatie functioneert alles weer,zien in Nederland wel hoe we het verder oplossen.
Kost ons al met al een klein bedragje 4000 Lek,nog geen 30,- euro
en morgen gaan we nu echt de bergen in!

• 08 Mei 2015 - 17:53

Tinus, Jacqueline En Melissa:

Prachtige foto's ,vooral die met die haarspeldbochten, nog veel plezier. Groetjes Tinus

• 08 Mei 2015 - 19:06

Maaike:

Zo, dit begint erop te lijken. jullie beleven weer vanalles en wat is het daar mooi!

• 08 Mei 2015 - 21:41

Evert En Rika:

Jullie mogen de korte broek wel aan hebben, maar wij volgende week ook hoor.maar geniet er van.groetjes ons

• 08 Mei 2015 - 23:39

Aaltje Luitjens-Naaijer:

jullie hebben de korte broek aan, maar wij hebben echt geen regen tenminste ikke niet.

• 09 Mei 2015 - 07:52

Jose Van Der Beek:

Ik wist het wel als ik jullie was. Ik kwam nog langgggggg niet terug naar huis! Prachtig!

• 11 Mei 2015 - 19:37

Anné En Siety Munneke:

ook wij doen mee in het fam rijtje.vandaag hiet heet 28 gr warmte.jullie hebben in de bergen het veel
    koeler.ook voor ons hier korte broek nu morgen weet ik het niet dan is het hier ook weer lager in temp
    kun je daar nog zwemmen in de beek mam hier in het zwembad te frisse wind op de fiets.
    wij zijn benieuwd wat jullie nog te zien krijgen geniet er van daar gr van mam en pap doe!