Cathédrale des Roches - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu Cathédrale des Roches - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

Cathédrale des Roches

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

22 April 2014 | Marokko, Ouzoud

Samen met Karl en Wilma,bekijken we weer de watervallen en lopen via de rivier weer terug naar de camping.
We moeten drie keer door het water waden ( 2 keer teveel,we hadden een plek te vroeg gekozen),hilarisch met Karl die van erg lekker eten houd.
Maar een prachtige route om te lopen.
We blijven 4 dagen op camping,nemen afscheid van Karl en Wilma en drinken een biertje met Alfred en Sylvia.

Slaan fruit en groente en allerlei lekkers in op de markt en gaan via de 3105,3100,304 en 302 naar Barrage Bin el Oudaine.
We rijden over een onwijs smalle hangbrug,voor de brug staat tot 5 ton!! Maar we weten dat je er overheen kan en mag.
Ze zijn inmiddels een de nieuwe brug aan het bouwen,mooi maar zeker minder spannend.
Een prachtig gebied,mooi opgetuigde paarden,er is een paardenrace vandaag in het stadje waar we door heen rijden.
De 302 loopt als asfaltweg dood in een dorpje,er is net markt,Bé slalombt om de groente,potjes,mensen etc. heen.
De weg gaat als piste verder naar Cathédrale des Roches.
Op ongeveer de helft van de route vinden we een prima slaapplek,nog 80 km. te gaan.
We vervolgen onze weg en we dachten dat we de mooiste weggetjes al gehad hadden.
Maar deze piste is helemaal geweldig,wat een uitzicht op de “ Cathedraal” mooi!!
Smalle weggetjes door kleine leemdorpjes.
Onder zien we de rivier, Bou Guemez lopen.
Hier en daar is de “weg” nog beschadigd door de winter.
Grote keien zijn van de berg afgespoeld en af en toe rijden we door een riviertje die over de weg loopt.
Onderweg komen we een groep 4x4 tegen,met een gids die we al eerder hebben gezien bij de camping tussen de Dades en de Tothra.
Een broer van de eigenaar,grappig.
En als we even later aan het koffie drinken zijn,komen er twee motoren langs en die hadden we ook eerder gezien.
Hij vertelde nog dat hij enorm schrok toen hij ons op die verbindingsroute van de Dades en Tothra zag,wouw die is groot!!
Ze drinken even een kop thee en gaan dan gauw weer verder ze moeten nog zeker 200 km. Rijden.
Wij blijven even later boven op de col staan Tizi-n-llissi, 2642m. en koud tegen het vriespunt dat zijn we niet meer gewend.
Via Agoudi en Azilal belanden we de volgende dag weer op camping Zebra, want het regent en niet zo’n beetje ook.
Dus even weer een stop en wachten op beter weer……

• 22 April 2014 - 16:17

Pete En Ingrid:

mooie foto,s en wat een leuke avonturen beleven jullie.
    Volg jullie wel hoor,nu even de tijd om te schrijven,we zitten nu in Frankrijk.
    2 mei weer terug inpakken en 10 mei verhuizen 14 mei beshrijven.
    Dan verder met het huis in zuidlaren,makelijker als we er zitten.
    Een berekening maken hoelang we er blijven wonen.
    Of eerst verhuren dan verkopen we weten het nog niet.
    Misschien met 1 jaar naar Frankrijk zal wel een lang jaar worden.
    Nou de groetjes,
    Peter en Ingrid

• 23 April 2014 - 20:59

Anné/siety Munneke:

hoi,even een berichtje uit het hoge noorden,op dit moment een dikke hagelbui,het was ook vandaag
    weer een prachtdag met temperaturen van 22 graden. het was echt zomers.zo maar meer.we hebben
    de route zo goed als kwaad gevolgd.maar moeilijk ,want alle plekken staan niet op de kaart. de hoogte's
    ook niet allemaal.ik kanme best voorstellen,dat het boven op de col behoorlijk kan afkoelen.we hopen
    dat het heerlijk is om zo'n nieuw land te ontdekken met alle verassingen die je dan ontdekt.we hopen
    dat jullie er veel plezier aan beleven en dan gaan vergelijken met je moederland.dus nog veel
    plezier en hou ook nog energie over voor het terug komen doei pap en mam en een knuffel.

• 24 April 2014 - 22:06

Annike:

Hoi zus en zwager
    Blij om weer wat van jullie te horen.
    De laatste paar keren kon ik de site niet openen,maar we zijn weergroetjesjmaal op to date.
    Alles gelezen,dat wordt weer een heel boekwerk.
    Leuke verhalen,engeweldige mooie plekjes.
    Het skypen wil nog niet zo lukken,k,heb alles in de war.
    Dubbellucht was super gezellig,en de verjaardagen ook.op naar de volgende.
    Heel veel groetjes enne een dikke smok.
    Ook de groetjes van Geert