gezellig = gemütlig - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu gezellig = gemütlig - Reisverslag uit Chefchaouene, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

gezellig = gemütlig

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

20 December 2011 | Marokko, Chefchaouene

Heelijk geslapen en buiten kunnen ontbijten.
Tegenover ons staat een grote franse camper met grote problemen , hij heeft met een duffe kop water in de dieseltank gedaan!
De mannen van de depannage zijn de hele dag bezig om alles weer in orde te krijgen en gelukkig voor hem komt alles goed.
Dit alles gaat wel op de Marokkaanse manier, de diesel word afgetapt.
Maar...in te weinig vaten...er gaat een hele boel bij langs.
Er loopt een straal diesel zo de berg af,de beheerder staat erbij ,het kan allemaal!
Nog erg gezellig staan praten met Markus en Sabine, jammer dat we ze niet aan het begin van onze reis getroffen hebben.
Het zou leuk geweest zijn,om een stuk samen te reizen,maar wie weet...

(Ein weiteres nettes Gespräch mit Markus und Sabine. Schade, dass wir ihr nicht am Anfang unserer Reise getroffen haben.
Es wäre schön gewesen, um gemeinsam zu reisen, aber wer weiß ...)

Als ze weg gereden zijn , gaan we met Akita nog even het stadje in, heel bijzonder,alle geveltjes zijn in een tint blauw geverfd
Terrasje, enz.

Als we terug zijn, zijn ook Hetwig en Pim net aangekomen, samen even een "bakkie" en even bij gepraat.

• 21 December 2011 - 07:34

Evert En Rika:

Jammer dat de Franse camper niet op water wil rijden ,dat zou mooi geweest zijn.Maar zo te zien hebben julie het nog goed naar jullie zin.Alvast prettige Kerstdagen toegewenst
    groetjes Evert en Rika

• 21 December 2011 - 08:19

Greet En Cor:

Komyt er de volgende keer een stukje in het Grunnings in het verslag. Je moet toch wel internationaal blijven ;-) ghroetjes en veel plezier!!

• 21 December 2011 - 12:46

Tinus,Jacqueline :

Hallo Be en Magriet,
    Zo te lezen hebben jullie het heel mooi,het is een heel avontuur.
    We zien er naar uit om jullie prachtige verhalen te horen.
    Wij wensen jullie prettige kerstdagen en nog heel veel plezier.
    Groetjes, Tinus, Jacqueline en Melissa.

• 21 December 2011 - 21:39

Ria En Rob:

Leuke verhalen. We zijn weer helemaal bij. Gaan jullie het nog redden om voor de kerst thuis te zijn? Volgens mij kun je beter in Marokko blijven met dit schitterende weer.
    Ik heb zojuist weer een verhaal geplaatst. De kinderen zijn langs geweest in Marrakesh. Morgen trekken we verder, richting de kust.

Lieve groetjes,
    Ria en Rob