we zijn los - Reisverslag uit Plitvica, Slovenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu we zijn los - Reisverslag uit Plitvica, Slovenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

we zijn los

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

04 Mei 2013 | Slovenië, Plitvica

Zondag 28 april vertrokken, uitgezwaaid door de kinderen, voorzien van tekeningen,kaartjes en lieve kadootjes!!
Eerste stop in Nordhorn,we hebben alle tijd.
Volgende dag via de 31 , nog even bij de pieper in Gladbeck langs geweest, we hadden het idee de zonnecellen en accu’s niet optimaal waren.
Later bleek dat ik iets te enthousiast de boel onder het bed vol had gestopt en zodoende wat draadjes uit het zekeringen kastje had los gemaakt , sorry,sorry.
Vinden in bad Camberg mooie overnachting plaats, mooi dorp ,veel vakwerkhuisjes.
Net voor de grens van Oostenrijk ,in Reit im Winkle,blijven we de volgende dag slapen, zien eerst nog even het hele gebeuren van de troonswisseling.
Mooi weer tot nu toe.
Woensdags rijden we door Oostenrijk ,mooie route binnen door, zo doen de hebben we geen go-box nodig.
Rijd ook wel zo rustig en veel leuker dan op de snelweg.
Via Kitzbühel,Mittersill, net voorjaar hier!! Velden vol met krokussen!!Felbertauertunnel, Herbagor en de passodi Prodello( prachtige bergweg!!)
,Italië en daarna Slovenië binnen .
Het doel is het Nationale Park Triglavski, gaan op de parkeerplaats van de waterval Slap Savica overnachten.
De volgende dag,donderdag 2 mei, bekijken we de waterval, hmm niet zoveel bijzonders, we hebben al te veel gezien.
Wel even goed dat we weer wat aan het lopen zijn,spieren zijn weer los.
Helaas gaat het daarna regenen, jammer hadden tot nu toe prachtig weer, gaan via een bergroute (403) richting Tolmin, prachtige uitzichten onderweg.
Besluiten boven op een colletje te blijven staan,er ligt hier nog veel sneeuw van de afgelopen winter,mooi!
Heerlijk rustig geslapen, Akita heeft als een gek in de sneeuw gespeeld!
Via gewone wegen verlaten we binnen door Slovenië, mooi schoon land , goede wegen, prachtig landschap.( We hadden geen vignet nodig)
Grensovergang gaat soepeltjes, vragen naar alle papieren. Ook van Akita en of de vrachtauto van ons is, of geleend van iemand.
Rijden verder via Ogulin, stukje binnendoor, stukje tol.
Stuk slechtere weg als we gewend waren, veel gaten in het asfalt.
Intensief rijden!!
Een arm stukje waar we langs rijden, slechte huizen, veel verlaten huizen ,sommige nog met kogelgaten
Vinden aan de Tolweg, op een verlaten parkeerterrein een prima overnachtingsplek.
Zaterdag 4 mei, prachtig weer,kunnen voor het eerst de korte broeken aan.
Gaan gelijk de tol weer af, tomtom geeft de route aan, een witte weg, bij een meertje langs en naar de Plitvicka Jezera.
Erg smal, maar ja er ligt asfalt , tomtom weet de weg en we rijden door…….
Alleen het word wel erg smal en op een gegeven moment is het asfalt op en word het een bergpiste…
Diepe kuilen in de weg, geen weg meer voor ons.
Zoals later blijkt rijden we door een voormalig oorlogsgebied (( Servische Republiek Krajina)), bordjes
aan de kant van de weg, dat je het pad niet moet verlaten, omdat er overal nog mijnen liggen!!
De stemming daalt zienderogen.
We rijden zo een stuk van zo’n 30 km en komen zo weer op de “doorgaande weg”.
Nemen de schade op, Bé flink pissig, de schotel v.d. tv is stuk!
Halen een gedeelte van de kop en arm er af, kijken of we de boel kunnen lijmen.
Laten het drogen en na de koffie zoeken we een camping op bij de Plittvicka meren.
Jammer niet gelukt, we zien wel, de omgeving is in ieder geval prachtig!

• 04 Mei 2013 - 22:54

Cor & Greet:

Wij kampeerdern vroeger altijd zonder tv of schotel, maar we gingen ook niet zover weg! Ruurlo of Bergeik vonden we al een heel eind. Wat is jullie uiteindelijke reisdoel?? Veel plezier en een goede reis verder. Groetjes G&C

• 05 Mei 2013 - 07:14

Mariska Hoogeveen:

Hoi hoi

Lees dat jullie weer een mooi reis aan maken zijn! Veel plezier

• 05 Mei 2013 - 13:22

Annike:

Dank je wel voor de mooie verjaardags kaart
    We lezen jullie verslag weer met veel plezier,we hopen dat jullie l mooi weer hebben en verder geen pech meer hebben.

• 14 Mei 2013 - 21:34

Ronald & Tonny :

Ach joh, jullie hadden de troonwisseling toch al gezien.
    Trouwens, Magriet kan toch lekkere schotels maken?

HèHèHè