luxe...... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu luxe...... - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

luxe......

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

11 December 2011 | Marokko, Marrakesh

gisteren 10 december, even de boel weer opgeruimd ,schoongemaakt, Bé heeft de remmen bijgesteld, ruitenwisser weer klaar gemaakt en de afvoer van de vuilwatertank weer aan elkaar geschoven.
Die was van al dat gehobbel van elkaar.
En lekker in de zon gezeten.
Akita is van slag vandaag , geeft de hele dag over, heeft vast iets van rommel gegeten.
Vandaag 11 december is gelukkig alles weer goed met haar!!!
Vertrekken vandaag naar Marrakech, rijden door de hoge Atlas een schitterende route, over de N10 en N9.
Als zo'n route in Europa zou zijn, moest je vast tol betalen zoals de gros- glöckner in oostenrijk!
We komen door dorpjes met marktjes en souvenirs, weer wat gekocht.
Ik begen het afdingen te leren, hij begint op 60 euro ik op 25,- ,lacht me uit, als ik weg wil gaan komen we toch op een prijs waar we beiden tevreden over zijn.Twee prachtige schalen gescoord.
De bergen zijn hier ook weer rood en dan met de besneeuwde toppen van de Atlas erachter!
Zien (oude) vrouwtjes op de berghelling hout/takken sprokkelen voor het houtvuur.
Bizar om te zien, gezonde (jonge) mannen lopen niets te doen. ANDERE CULTUUR!
Nemen net voor Marrakech de afslag naar Fes, en komen bij toeval op een superdeluxe camperplek.
Compleet met zwembad, restaurant, lounche stoelen/bedden onwijs.
Manzil,la Tortue( de schildpad), s'avonds zijn alle lichtjes aan, net 1000 en een nacht, een sprookje.
We gaan dus lekker uit eten vanavond!
zo'n 200 km. gereden.
En we zijn net terug, vanavond heerlijk gegeten.
Johan ( en Harma) zouden trots op ons geweest zijn, prachtig restaurant,voor ons alleen, de andere gasten waren de stad in.
Voor de open haard een drankje, met uitzicht op de tuin,en terras en ja wel een opgetuigde kerstboom!!
Op zo'n moment mis je nedeland wel hoor.
Als we aan tafel gaan, eest een "worteltjes"soep met een gevuld deeghapje met groente/vlees ,kruiden heerlijk. dan tajine van lamsvlees met cous-cous en fruit na!!
Morgen rijden we naar de watervallen van d'ouzoud

• 11 December 2011 - 19:55

Eelke En Gre:

Zo wereld reizigers , zo te zien en te lezen loopt alles redelijk voorspoedig .
    Nou gelukkig maar , leuk zo die verslagen ,en foto,s er bij , geven toch een
    beetje een indruk van jullie reis daar.
    Nou en dat laatate met zon zwembad enzv trek ons ook wel .
    Van onze kant een voor spoedig ries verder , en hou hem tussen de lijntjes ,want zien jullie wel graag gezond en wel terug .
    Heel veel plezier nog , en geniet er van , en tot horens .

Groetjes Eelke en Gre

• 11 December 2011 - 21:06

Geert En Annike:

Geweldig mooie foto's en reisverslagen we genieten er van, Maar deze camperplaats is echt wel dik doun in Marokko, geniet er maar lekker van. Hier alles goed.

Groetn van ons en tot heurns

• 14 December 2011 - 06:51

Rob :

Hoi,

Leuk jullie te volgen, gaat allemaal lekker daar! Blijf maar even weg, want het weer is hier knudde.
    Magriet, waarom maken jullie geen mooie 'reisroutegids'; je schrijft leuk en het is vast beter dan wat wij 'gewend' waren.
    Goeie tocht verder.

Groeten,