piste....we geven niet op... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu piste....we geven niet op... - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

piste....we geven niet op...

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

09 December 2011 | Marokko, Rabat

Gaan vroeg oppad vanmorgen, Vragen in het laatste dorp, bij de bakker, waar de afslag precies zit.
Hij tekend het voor me uit, kan nu niets meer mis gaan...
als we bij de sourche zijn, is daar inderdaan een soort weg, die we in daaien.
Maar niet de goede, even later zien we een brommertje met ibrahim, hij wil ons wel brengen, oké.
En ja hoor, smal kaarespoor, hadden we dus nooit zelf gevonden.
Hij rijd een eindje voorop, het is niet de bedoeling dat hij helemaal meegaat.
Geef hem 100 dirh. en wij krijgen zijn telefoon nummer voor het geval dat.
Slechte weg, het eerste stuk, veel keien.
Maar mooi, we zijn helemaal in onze nopjes!
eten een broodje, rustig dit keer, en gaan verder.
Zien herders met kudde's en ezels.
Na ongeveer 18 km. gaat de weg omhoog en zien we de eerste sneeuw, het rijden gaat nog goed, de weg gaat over een pas van 2800 m hoog.
Meer sneeuw en modder, word lastig maar we rijden nog totdat bij een bocht bé het niet meer vertrouwd en eerst de weg gaat verkennen.
Foute boel, te veel sneeuw en de weg ligt op een verkeerde hoek, een foutje of nog niet eens dan glijden we de berg af.
Net als we dat bedacht hebben komt ons in een keer een belg achterop, met een lichte 4x4 met aanhangertje.
Hij waagd het erop, en het lukt hem.
Omdat hij licht is en smaller op spoor,gaat het goed, maar raad het ons ook af.
Jammer hij gaat door naar de todra kloof.
Wij willen terug, keren gaat goed.
Maar dan moeten we weer een stijle helling omhoog....niet dus we slippen in de modder LEEM, en zitten vast.
En daar zijn ze weer, de mannetjes, dit keer de geitenhoeders.
Met z'n allen, sneeuw vrijmaken en met de zandborden, lijkt het te lukken.
Bé maakt onderaan snelheid, en met knikkend knieën zie ik hem met een vaart naar boven rijden!!!
We lopen hem met alle materiaal na , na boven.
Rekenen af met de mannetjes, naastenliefde kost wel wat!
400dirh. armer maar een ervaring rijker, staan we anderhalh uur later weer op asfalt.
We vinden het eerst best zo, en laten de hoge atlas achter ons, te koud, jammer.
We gaan richting Marrakech, nemen de zelfde camping als eergisteren.
Eindelijk weer internet en telefoon, zaten 3 dagen zonder!
internet kan nog, maar telefoon moet niet te lang duren.
Zo'n 200 km. vandaag.

• 09 December 2011 - 23:20

Peter En Ingrid:

Hallo globetrotters,

Jeetje, wat een avontuur zeg!
    Jullie maken heel wat mee onderweg en zien veel moois onderweg.
    Ga vooral door met veel foto's maken. Als jullie weer terug zijn komen we ze allemaal bekijken, nou ja, misschien een selectie van de allermooiste foto's. Ben bang dat we er anders wel een week voor uit mogen trekken..
    Nog heel veel plezier, mooie dingen zien en meemaken, mooi weer en vooral heelhuids weer terug komen.

Dikke kus Peter en Ingrid

• 10 December 2011 - 12:33

Maaike:

Nounou, "be carefull were you wish for". Gelukkig kennen jullie je eigen grenzen. Succes!

• 10 December 2011 - 13:52

Marja Van Gaalen:

Hoi Magriet en Be, Wat een spannend avontuur beleven jullie! Geweldigal die pistes! Mooie foto's!! Maar toch al te 'winterig', wij waren daar ook bang voor. Maar hadden met ons 'buscamper'ook graag de hoge Atlas ingewild. wieweet, ooit in een ander jaargetijde met ook een 4x4... Hebben jullie nog contact met anderen vban de groep? Wij zijn bijna weer gewend aan de Hollandse temperaturen, brrrrrrrrrr.
    Blijf genieten, doe voorzichtig en groetjes! Rob zal ook nog wel reageren.
    Marja

• 10 December 2011 - 14:27

Jeroen:

een korte reactie: mietjes!

• 10 December 2011 - 15:44

Siety En Anné:

vandaag zaterdag 10 december,jullie kaart van 28/11 ontvangen.een meisje met een mooi
    voorhoofdversiering.prachtig.het lijkt wel een bedoinenprinses.verslag gelezen,geworstel door
    modder en sneeuw en geglidder komt hollands over met een half winters klimaat.hoe hou je daar de
    boel nog schoon en droog? dit is wel avontuurlijk camperen zeg.sommige dingen doen mij/ons aan
    indonesie denken.advies doen ouders altijd,eerst denken en dan doen,wij merken dat ,punt uit en
    doorzetten.om |_ 16.00u magriet gebeld stem gehoord,woorden komen als letters over,slecht klimaat
    storing.stem herkent wat mooi is.het ga jullie goed ain dikke smok veur baide en blief gezond.alles is
    hier goed.we lopen,fietsen en zingen nog graag.de kerstkaarten komen er al weer aan, we reizen in
    gedachten met jullie mee.hier is nog geen sneeuw maar het komt dichterbij.Tot de volgende keer en
    hou elkaar vast ook als het minder gemakkelijk wordt Doei en doei xxxx.p/m.

• 11 December 2011 - 12:41

Jantinus/Cobi:

Na weigering van onze computer (Cobi wou het het ding al in puin slaan) zijn we nu eindelijk weer bij .Wehebben alle verslagen nu gezien ,GEWELIDIG!!!!! mooi allemaal en dat gebraggel in de prut . Mooi dat alles goed gaat . Hier gaat alles z"n gangetje
    Je zal het wel controleren maar denk je om je luchtfilters met dat zeer!!!!! fijne stof ,turbo's kunnen daar niet best tegen en v-snaren slijten door stof als de klere ik zie dat veel in ''t werk (goed bedoeld van J.T.) Liefs van ons out grouv en ga vooral met schrijven Mochten jullie toch eerder terug zijn KERST bij ons !!!!!!! Moi moar weer

• 11 December 2011 - 12:48

Evert En Rika:

Als we dat zo zien is het wel spannend daar op de piste , en heeft Be zijn broek 'aan de binnen kant een beetje schoon gehouden.Ha Ha. Maar een beetje spanning hoord er bij.Veel succes verder..
    groetjes Evert en Rika