kamelenmarkt - Reisverslag uit Guelmim, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu kamelenmarkt - Reisverslag uit Guelmim, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

kamelenmarkt

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

27 November 2011 | Marokko, Guelmim

26 november,

Zaterdag is er kamelenmarkt in Guelmim en de meeste van de groep gaan daar net als ons nog heen.
We nemen wel al afscheid van iedereen, we weten niet of we elkaar daar nog zien.
Wel raar dat we nu onze eigen weg nu gaan.
Onderweg zien we Cor die nog die nog mooie foto’s van onze camper maakt.
WE vinden dicht bij de markt een prima parkeerplek en lopen zonder Akita naar de kamelenmarkt.
Wat een drukte, onwijs en erg anders.
We zien schapen die met de poten aan elkaar gebonden liggen te wachten op een kar.
Kudde’s geiten, dromedarissen , kippen, koeien, te veel om op te noemen.
Als we bij de kamelen zijn worden we aangesproken door een man uit Mauritanië, hij is zo als hij zei: 800km. komen lopen met z’n dromedarissen om ze hier op de markt te kunnen verkopen.
Hij heeft hier 15 dagen over gedaan.
Leuke man, die goed Engels spreekt, wikkelt mij een blauwe sjaal om mijn hoofd…en verkoopt mij een mooie armband van een gazelle hoorn, mooi.
Het onderhandelen gaat hier volgens een bepaald patroon, RUSTIG.
Eerst word er thee gedronken, zittend in de schaduw, wat ik graag wil hebben wordt op een schaal gelegd.
En ik schrijf op een papiertje wat ik er voor wil geven, ik bied 300dh.
Te weinig hij wil 600dh voor de sjaal en de armband.
Ik bied 350 en we worden het op het eind eens over 400dh..
Er worden foto’s gemaakt en de man bied Bé 200 kamelen voor mij, toch niet gek één kameel kost 1000 euro.
Mazzel , Bé wil me nog niet kwijt.
We gaan met z’n vieren op zoek naar een camping en vinden een mooie in een oase 12 km verder op.
Mooi staan hier helemaal alleen, maar niet voor lang… toevallig komt ook de rest van de groep hier heen.
LACHEN.
Ook bijzonder is dat uit het dorp naast de camping 2 ruiters langs komen, prachtig opgetuigde paarden.
We worden uitgenodigd om ook op het paard te gaan zitten, heel lastig met zo’n zadel, maar Bé lukt het wel.
Later gaan de ruiters nog een een wedstrijd tegen elkaar houden.
Geweldig mooi , weer foto‘s!

65 km. Vandaag.

  • 29 November 2011 - 08:41

    Jose:

    Wat een prachtige reis maken jullie! Ontzettend mooie foto's ook. Dit moet wel genieten zijn! En wat een indrukken doen jullie op.
    Die onderhandelingen iedere keer over beesten inruil voor mijn schoonmoeder vind ik toch wel een beetje angstig!
    Nu maar blijven hopen dat jullie met zijn 2en terug komen! Haha.
    Bliven genieten samen en tot het volgende verslagje.

    Liefs,
    Jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Guelmim

Bé en Magriet

Nadat we veel landen in europa hebben bezocht, gaan we onze horizon verbreden... De wereld is groot, we zien... eerst onze camper mercedes 917 AK testen in noorwegen en Zweden

Actief sinds 18 Jan. 2011
Verslag gelezen: 840
Totaal aantal bezoekers 55988

Voorgaande reizen:

01 Maart 2016 - 01 November 2016

beenmagrietopreis.wordpress.com (Mongolië)

20 April 2015 - 13 Juli 2015

2015 richting Albanië en Griekenland etc.

03 September 2014 - 06 Oktober 2014

en weer een rondje Roemenië

03 Maart 2014 - 22 Mei 2014

weer naar marokko 2014

25 April 2013 - 02 September 2013

We zoeken de zon op

25 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

voor de mooie plaatjes

07 November 2011 - 28 December 2011

marokko

07 Augustus 2011 - 15 Augustus 2011

on the road again! met de trike naar frankrijk

25 Mei 2011 - 28 Juni 2011

proefrijden in noorwegen

25 Januari 2013 - 30 November -0001

MERCEDES 917 AK

Landen bezocht: