west sahara - Reisverslag uit Tan-Tan Plage, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu west sahara - Reisverslag uit Tan-Tan Plage, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

west sahara

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

28 November 2011 | Marokko, Tan-Tan Plage

Wat later vertrokken als de bedoeling was.
Er zou brood zijn vanmorgen en Pim heeft hem weg zien fietsen....maar om half 10 was hij nog niet terug.
Blijkt dat hij in een dorp verderop was geweest ( 10 km.) maar dat de bakker malade(ziek) was en hij dus toch geen brood had, hoe een service. moet je eens in Nederland om vragen!
Gisteravond had ik gelukkig weer verbinding d.m.v. "de dongel" met hotmail, met behulp van Erik in Nederland.
Alles weer oké.
Gaan via de N1 richting Tan-tan aan de kust, spectaculair dit landschap!
Weids onwijs,ronde bergen, weinig begroeing, herders met geiten, wat dromedarissen, ezels.
Hele kleine gehuchtjes, veel vrachtauto's op een smalle weg, aat allemaal net.
Link rijden, stuurfout en je ligt naast de weg.
Veel politiecontroles, je moet nu ook echt stoppen, eerder werd zelfs de weg vrijgemaakt voor "de toeristen" dat is nu echt niet meer zo.
De eerste keer dat we moesten stoppen, hadden we gelukkig het ingevulde fiche bij de hand, daar staan al onze gegevens, paspoortnummers, kenteken, chassisnummer, waar we vandaan komen en heen gaan in.
Zijn ze erg blij mee,geeft hun erkenning van autoriteit en scheeld een hoop papierwerk.
Pim en Hetwig hadden alleen minder geluk,ze zouden voor een stopbord niet helemaal stil hebben gestaan BOETE 700 dirham = 70 euro.
Balen en ze moeten ook echt alle papieren laten zien,ondermeer een groen inklaringsformulier v.d. douane, nergens te vinden.
Ook wel logisch, ze/we hadden dat per internet gedaan en hadden dus een wit papier.....
Gelukkig vinden een mooie camping aan zee bij tan-tan plage.

ongeveer 150 km. gereden

• 28 November 2011 - 22:14

Siety En Anné Munnek:

hoi,wat moeten mam en pap jullie nog als advies meegeven na al deze ervaring in die grote
    zandbak met saharavossen.Wees alert voor je omgeving,handelaren plenty alles kan geruild
    worden,campers en auto's en zelfs mensen met kamelen en geiten. Ook kun je een kudde
    kamelen importeren voor je grasland thuis.we reizen in gedachten mee,alle avonturen tegemoed.hebben jullie wel gaatjes in de schoenen,waar het zand uit wil
    Jongs veel plezier beleef zoals het daar is en kom gezond terug. gr. siety en anné.

• 29 November 2011 - 18:40

Johan En Harma:

Hey avonturiers,

Heb alle verhaaltjes gelezen met wat jullie allemaal meemaken, leuk!! Magriet laat je niet inruilen voor kamelen of geiten door Pa, hahaha lol. Wel voorzichtig zijn daar en veel plezier.
    Liefs Johan en Harma