Sighioara - Reisverslag uit Bicaz Chei, Roemenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu Sighioara - Reisverslag uit Bicaz Chei, Roemenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

Sighioara

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

17 September 2014 | Roemenië, Bicaz Chei

Gaan een stukje binnendoor,er zou een mooie piste liggen.van Borsa naar Tibau.
Loopt allemaal prima,kunnen de route volgen op de offline kaarten op de Tablet,prachtig systeem.
Vinden ongeveer op de helft een prima overnachtingplek en wachten op Jurgen en Gertrud.
Maar na een half uur zijn ze er nog niet,we weten dat ze met hun Rundhauber niet zo snel kunnen,maar dit duurd wel erg lang.
Als er 2 jongens in een 4x4 langskomen en een foto laten zien van hun auto en het verhal dat ze onderweg zijn,wachten we nog maar even.
Maar na 3 kwartier,draaien we om en gaan terug.
Maar we vinden ze niet,als het donker word geven we het op en overnachten alleen in het bos.
Prachtig gebied tegen de grens van Oekraine aan( bruine beren gebied,maar die zien we jammer genoeg niet ....)
De volgende morgen rijden we over de grotere weg naar Tibau,wachten aan het einde van de piste of ze daar uit komen.
en dat gebeurd inderdaad aan het einde van de middag.
Achteraf hadden we maar zo'n 300 meter van elkaar afgestaan,we hadden geen bereik van de telefoon.
Ze hadden in eerste instantie gedacht dat de piste te slecht was en we een andere route hadden genomen.
Heftig dagje,eind goed al goed.
Rijden daarna via de Bicaz kloof,Lacu Rosa naar Sighioara.
Mooi landelijk gebied,bergen en rivieren.
En al duidelijk alles in herfstkleuren
Bekijken de stad Sighioara,mooie oude binnenstad,Citadel de kerken stadsmuren enz. prachtig en nog steeds erg mooi weer.
Horen op het nieuws dat in een ander gedeelte van Roemenië en de Balkan flinke overstromingen zijn,lijkt erg ver weg.
Morgen gaan we richting Transfagarasan.

• 17 September 2014 - 21:35

Je Zoon:

Hallo daar. Genieten daar zo te lezen. Groet uit Eexterveenschekanaal

• 18 September 2014 - 20:54

A.munneke:

liggen de steden ver uit elkaar net als de dorpen daardoor het platteland eenzaam.
    met hier en daar een boerderijtje met schapen en geiten. een heel andere cultuur
    anders dan hier en maar goed ook veel plezier verder mam en pap.xxxxxx

• 19 September 2014 - 15:45

Harma:

Mooi daar! Heb veel plezier, geniet ervan!
    Kus Johan en Harma

• 20 September 2014 - 12:37

Tinus, Jacqueline En Melissa:

Alweer een prachtige vakantie, geniet er maar van ! Het is hier ook mooi weer. Groetjes van ons.

• 21 September 2014 - 21:24

Mienie:

hallo daar dat was een spannend dagje ,maar weer leuke foto,s geniet maar weer verder : ) we wachten op een nieuw verslag en foto,s gr jan en mienie