een dag met een sterretje - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu een dag met een sterretje - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

een dag met een sterretje

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

04 December 2011 | Marokko, Rabat

gisteravond, was zo grappig, één van de jongetjes van de campingbaas, kwam Bé een nachtkus brengen.
Zo gedienstig en behulpzaam is de baas, je word er haast verlegen van.
S'morgens als we weggaan, krijgt hij een fooi, voor de service, hij is er blij mee.
De twee oudste jongens, krijgen een houten spelletje/puzzle ,we hadden hem van Annike en Geert gekregen....
Maar als je zag hoe blij dat ze er mee waren, ontroerend.
We maken foto's en krijgen hun @mail adres, kunnen we de foto's opsturen.
We nemen afscheid van hun, en ook even van Pim en hetwig.
Zij nemen de route naar Tafraoute boven langs over Tiznit, wij nemen de route van Harry, onderlangs over de 102 en daarna de 107.
Prachtige dag, wel wat kouder eerst, zo'n 15 graden.
Later wordt het ongeveer 20 graden en is ook wat helderder.
Prachtig die bergen , eerst nog met wat zandduintjes maar later in bijzondere vormen en kleuren.
Doet ons goed na al die zeedampen, waren we klaar mee.
Onderweg kopen we in een dorpje brood, er staan wat jongens voor het winkeltje, en vraag waar ik brood kan kopen.
Maakte niet zoveel uit zeiden zei, deze of die aan de andere kant v.d, weg...
Oke, ik wil graag 2 broden. eh hij heeft er nog maar een, loopt de andere naar zijn winkeltje en haalt daar ook het laatste brood. LACHEN
Als we de 107 opdraaien is het nog een prima teerweg, op een gegeven ogenblik, wordt het piste.
Op een kruizing daarvan kunnen we op 2 manieren naar Tafraoute, we nemen de linkse, lijkt wat breder.
Als we gegeten hebben op een mooie plek, komen we een aantal mannen/jongens ons tegemoet lopen, of we water voor ze hebben?
natuurlijk, ze vullen een 5 en een 2 liter fles.
Ik maak foto's en zij ook met hun telefoon, gezellig.
De route word alleen erg lastig, wordt onwijs smal , meer voor een landrover.
Als we door een dorpje moeten, krijgen we het even benauwt, het kan net...
Alleen een stapelmuurtje bij een weggetje valt deels om...gelukkig geen commentaar van bewoners.
Een zucht van opluchting als we zonder brokken buiten het dorp staan.
De omgeving is zo geweldig mooi, palmbomen ,oases, dorpjes die tegen de berghelling gekleefd lijken te zijn, de dromedarissen en andere beesten die we tegen komen.SUPER.
We komen nog een flinke hindernis tegen, lijkt het, ze zijn met de weg bezig , en we rijden door een droge rivierloop, We kunnen zien dat hier meer (vracht) auto's langsgekoen zijn, alleen de weg loopt dood!We kunnen niet anders doen dan omkeren, dilemma..
Gelukkig , we vragen de weg in het dorpje,een aardige meisje,we hebben de weg naar boven over het hooft gezien.We vervolgen ons weg, die word nu ook een heel stuk breder, nog wel piste , maar we kunnen nu wel harder.
In tafraoute kunnen we de camping niet gelijk vinden, we vragen het aan een agent, en wat denk je? hij rijd voor ons aan met zwaailicht naar de camping, GEWELDIG.
Pim en Hetwig zijn ook al op de camping, drinken samen koffie , en hebben een Blookeruurtje.
ongeveer 180 km. gereden

• 04 December 2011 - 21:54

Jeroen:

Kijk! Daar zaten we op te wachten. Daarvoor heb je tenslotte een 4x4. Geweldig!!!!

• 05 December 2011 - 08:12

Greet & Cor:

Wanneer zien we Magriet een keer op de foto?

• 05 December 2011 - 19:56

Geert En Annike:

Hoi overwinteraars,jullie beleven wel weer van alles he.Wel heel leuk ,maar ik doe het niet na .Als jullie je er maar goed bij voelen .maar volgens mij gaat dat nog steeds lukken .Er worden nog steeds leuke verhaaltjes geschreven.We volgen jullie op de voet en kijken regelmatig op de site of er al weer nieuws is .en of nieuwe belevenissen.Het ga je goed .en geniet ervan

• 05 December 2011 - 20:33

Frits, Edith, Svenja:

Hoi Bé & Margriet!
    Geweldig om jullie reisverslagen zo te lezen. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Het weer is bij jullie 'iets' beter dan hier. 'Hoor de wind waait door de bomen' klopt precies vandaag! Missen jullie de pepernoten, banketstaaf en chocoladeletters niet?
    Veel plezier nog en tot ziens!
    Groetjes,
    Frits, Edith & Svenja

• 05 December 2011 - 21:46

Jeroen:

Laatste update vanuit Nederland: NATTE SNEEUW!!!!!!!!!!!!