23 en 24 november - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu 23 en 24 november - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

23 en 24 november

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

27 November 2011 | Marokko, Rabat

3 november rustdag
24 november,
We verlaten camping Tere d’ocean in Taghazoute op tijd, Doen in de Marjane in Agadir bootschappen, kopen een marokkaanse prepaid kaart voor de telefoon, zou goedkoper moeten zijn.
Alleen de verbinding is zo slecht, dat we geen bereik hebben helaas!!!
Ik koop ook een soort dongel voor internet,( en daar had ik 3 dagen later een redelijke verbinding mee)
Mooie route om te rijden over de tizi-Mighert pas, geweldig, drinken op een parkeerplaats koffie en genieten van het uitzicht.
Zijn om ongeveer half 4 bij het tankstation van Guelmim, gaan in colonne ( slecht plan, vallen zo erg op, een hele rij van “dure” campers),
Voor het eerst is niet iedereen vriendelijk, rare vingerbewegingen.
Rijden wat rondjes door de stad, kunnen niet gelijk de weg vinden.
Komen toch op de weg naar Fort Bou-Jerif, onder leiding van de tomtom rijden we met z’n allen de verkeerde afslag in, vreemde aktie, op de kaart was de afslag nog zo’n 35 km. verder.
Rijden door een flink aantal dorpjes, scholen zijn net uit , veel bedelende kinderen.
Op een gegeven ogenblik komen we bij een onverharde weg uit (piste),die heel erg slecht word.
De eerste blijft voor een afdaling staan, smal met een gat er naast.
We besluiten dat wij als eerste gaan, voor ons geen probleem, voor harrie , cor en pim is het geen doen, ondanks hulp van voorbij komende dorpelingen.
We komen er dan ook achter dat dit wel een route is naar het Fort, maar dat dit er een is voor 4x4.
Iedereen , fred en truus met de dubbel-asser camper, en de rest met mooie nieuwe campers neemt de weg weer terug en neemt de andere weg.
Alleen Harrie en Jo zijn eigenwijs en nemen net als ons de 4x4 piste.
Flink link voor hen en na zo’n 8 km. Lange weg, komen ze/we gelukkig heelhuids in het fort aan.
Nog met daglicht ,zien we de hoe mooi deze camping is.
De anderen moeten zo’n 60 km. rijden en ook over een piste van 9 km maar een die beter was dan de onze, als iedereen er is drinken we een borrel op de goede afloop en gaan in het restaurant “een klein hapje” eten.
Het restaurant was achteraf niet wat we er van verwachten , we moesten bijna 2 uur op ons eten wachten….
Zo’n 268 km. gereden