heel veel regen - Reisverslag uit Safi, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu heel veel regen - Reisverslag uit Safi, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

heel veel regen

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

21 November 2011 | Marokko, Safi

20 november,
Weer brood bezorgd op de camping!
Gaan via de kustweg naar El Jadida, oude Portugese stad met stadsmuur.
Alleen weer erg veel regen, jammer.
Bekijken het stadje, de markt, kanonnen, gezellig met Pim en Hedwig.
Drinken op een terrasje koffie, we kopen daar van een handelaartje twee mooie landkaarten van Marokko.
Gaan verder door over de 301 naar Safi, heel veel regenwater op straat,diepe plassen.
Maar een prachtige route, het landschap word nu ook anders, rotsen en heuvels.
Hoge kustlijn met kliffen, onderweg stalletjes met groente en fruit.
Ook kinderen die met grote schelpen aan de kant van de weg staan, om ze te verkopen.
Iets te opdringerig, om de 30 meter staan ze bijna op straat.
Iedereen probeert wat bij te verdienen, kinderen verkopen snoepjes bij de parkeerplaatsen.
We geven ze wat muntjes, balpennen en mandarijntjes ,leuk , kusjes heel galant dank je wel.
Samen op de foto , beloven de foto naar hun internet adres te sturen.
Stuk moderner/westers zijn hier de mensen, bekende badplaatsen .
Dicht bij safi gaan we naar een camping, erg simpel en niet erg schoon.
Maar de mensen zijn overal ontzettend hartelijk en vriendelijk.
250 km. Gereden.

• 22 November 2011 - 21:21

Tinus,Jacqueline.:

Hallo Be en Magriet,
    Mooi dat jullie het naar je zin hebben.
    Maken altijd wel een leuke reparatie mee, maar jij redt je zelf,
    kan ik niet zeggen.
    Nog heel veel plezier,we verheugen ons er nu al op,op jullie mooie verhalen.

Groetjes,Tinus,Jacqueline enMelissa.

• 23 November 2011 - 11:05

Geja Groenewold:

Waren zondag bij Geert en Annike en hoorden dat jullie in Marokko zitten en we jullie kunnen volgen op deze site. Wat geweldig mooi en wat een uitdaging en onderneming, zo'n reis in zo'n stoere camper. Heb de foto's bekeken en je ziet wel een heel andere wereld dan waar ik op moment in zit. Het is hier koud en mistig en de wereld lijkt erg klein om ons heen. We hopen dat jullie veel mooie momenten hebben om te genieten en wensen jullie veel plezier in jullie spannende reis.