8 en 9 juni - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu 8 en 9 juni - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

8 en 9 juni

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

09 Juni 2011 | Noorwegen, Oslo

8 juni,
Koud vanmorgen, 5 graden en dikke mist.
Ik bak weer broodjes, gaat al sneller en lekkerder.
Als we willen vertrekken, vraagt een Nederlander of hij achter ons aan mag rijden.
Hij vindt het eng, en verondersteld dat Bé wel ervaring heeft met rijden.
Natuurlijk mag hij dat.
Het zicht is zo slecht dat we amper de parkeerplaats af komen,
Met een dergelijk 30 km. Rijden we naar beneden, af en toe lopen er rendieren op de weg.
Of een touringcar rijdt ons tegemoet.
Best link.
Onder in het dorp tanken we diesel, ze zijn wel blij met ons. Even 100 liter dit keer = 175,- euro
We gaan eens even bekijken of we her en der afgift -frei kunnen tanken voor de “kachel” natuurlijk.
Sponsoring mag natuurlijk ook.
We nemen ook gelijk even schoon water in, als we daar bijna mee zijn komt die zelfde Nederlander er weer aan.
Probleem met z’n koplamp , het lukt hem niet een te verwisselen.
Bé er bij, lastig je moet een hele auto om de koplamp weg sleutelen.., bij zo’n nieuwe camper.
Gelukkig komt er iemand van de garage , voor de redding.
Weer klaar.
Die man alweer ontzettend blij!
Vervolgen onze weg naar Alto, droog inmiddels.
Kijken nog even bij het museum van Alto ,( rotstekeningen)
Kijken alleen even of er internet is, nee dus.
Rijden door over de E6, mooie route en vinden aan het fjord van Kvanger , de zelfde camping, waar we 12 jaar geleden ook stonden met Luit en Aaltje.
Bij net zo , alleen nu 3 x zo duur.
Maar gelukkig nu internet, stroom en douchen ook lekker.
Dit is de eerste keer dat we nu op een camping staan, alle andere keren stonden vrij.
Deze avond is er jammer genoeg geen zon, koud en mist.
Jammer…
360 km. Gereden.

9 juni

Prachtige dag vandaag,
De weersvooruitzichten zijn ook ontzettend goed, 24 graden!
Vanmorgen voor het eerst een korte broek aan.
Vandaag dus wasdag, heet water voorhanden, en zon.!
De bonte was ligt nu te drogen, en de witte zit in de waston. Klost onderweg,, als we er zijn is de was schoon.
Vandaag gaan we richting Lofoten , geweldig hebben we heel veel zin in!
Vertrekken om eeen uur of 12

• 09 Juni 2011 - 09:46

Jose:

Jullie zijn al een mooi eindje op weg zeg! En wederom hebben jullie prachtige foto's geplaatst! fijn om zo mee te mogen genieten. Goede reis verder.
    Liefs,
    Jose

• 09 Juni 2011 - 17:43

Maaike:

Wat mooi allemaal! Heel leuk om te lezen. Complimenten van mijn collega's voor de mooie foto's.
    Kus, ons

• 10 Juni 2011 - 06:41

Geert En Annike:

Mooi verslag en fotos. Marinus en Thea vertrekken 20 juni, ze reizen per bus door Noorwegen en zijn 30 juni op de noordkaap.Veel plezier verder en wij wachten af op nieuwe verhalen en fotos groetjes Geert Annike en kids

• 10 Juni 2011 - 15:07

Henk:

Prachtig om jullie te volgen, leuke verslagen en foto's. Je beleeft nog eens wat hahaha. Maar goed, julie zijn weerbestendig.....toch. Op naar het volgende verslag en belevenissen.
    Groetjes Henk

• 16 Juni 2011 - 13:25

Maarten En Lianne:

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben en wat een mooie foto's! Hopelijk dat de mist wat weggaat en dat de zon tevoorschijn komt.
    Fijne reis verder.

Groetjes, ons

• 18 Juni 2011 - 08:47

Jan En Mienie Mulder:

Hoi hier eindelijk een berichtje van ons heb je reisverslagen gelezen wel spannend hoor mooie foto,s een hele onderneming hoor.
    Nou hier is ook alles goed goeie reis verder gr van jan en mienie mulder uit westerlee

• 18 Juni 2011 - 17:24

Marinus En Thea:

Wel leuk zo'n voorproefje van wat je kunt verwachten. Nog even (2 dgn) en dan gaan wij ook. Veel plezier verder en we pakken de draad van jullie belevenissen na onze vakantie wel weer op, want jullie zo volgen is toch wel heel leuk. Groetjes Marinus en Thea