berggebied Apuseni nationaalpark - Reisverslag uit Moigrad, Roemenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu berggebied Apuseni nationaalpark - Reisverslag uit Moigrad, Roemenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

berggebied Apuseni nationaalpark

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

25 September 2014 | Roemenië, Moigrad

Mooi bergebied waar we door heen rijden.
en we zij in de buurt van de Cheile Turzii kloof.
Even de benen los,afgelopen 2 dagen hadden we toch regen,kunnen nu lekker weer buiten zijn.
Prachtige kloof,heel veel wilde bloemen,nu nog ondanks het kouder wordende weer.
Daarna door naar een Ijsgrot Scarisoara,grappig vooral alle trapjes naar beneden.
De grot zelf valt ons wat tegen,we hebben al te veel gezien.
Alleen de omgeving is schitterend,fantastisch uitzicht!
Daarna richting Satu Mare,ons rondje zit er bijna op.
Gaan even kijken bij een Romeinse opgraving,Porolissum,dachten dat we daar konden overnachten,hadden al betaald!
Later kwam er nog een andere bobo,die ons weer wegstuurde....
Is niet anders,mooie plaatsen genoeg.
Langzaam aan weer richting huis.
Staan nu dichtbij de grens van Hongarije.

• 26 September 2014 - 10:06

Siety/anné Munneke:

goje morn.sjonge sjonge wat dou je doar wel haile in dat stainige laand, bloumpies kieken,nog meer
    bloumpies,nog ain mooi stroekie blief je wel nuchter mit aal dat moois.woar hem je dei wegerij stoan
    om te kieken of 't de muite weerd is om zoveel risico te neemm vanwege dei gladde stainn.mor aal
    mit aal ,dit is ain haibels mooi laaand mooie colchicums,hemm bie ons ook al bluit,doar huif je nait
    veur raizn. jongens dou verzichies aan de groutnisn aan joen camperbuurn.ik zol zegnn beleef het,
    as ain sponze het woater hol het vast.wie kniepm jullie wel weer uut dit doun je nait meer as
    je boomm 80 joar binn. struun ze en tot kiek xxxxxx pap en mam.