thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

thuis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

23 Mei 2014 | Nederland, Groningen

Via Burgos rijden we over de snelweg naar Noord Spanje.
Weer een prachtig berglandschap,we waren hier 12 jaar geleden ook al met “ de kinderen”.
Onze eerste stop vinden we bij een uitzichtpunt Puerte de Piedrasluergas (1350m.) aan de voet van Picos de Europa.
Heerlijk rustig en raar hier is het net voorjaar,alles begint net uit te botten.
Bos anemoontjes,hyacintjes en bloeiende brem. Mooiiii!
Koeien en paarden om ons heen en verder niets.
We zijn door mooie dorpjes gereden,veel restaurantjes,maar verder niets te koop. De volgende dag,doen we eerst boodschappen in Potas,we hadden alles op.
En gaan dan naar Fuente Dé,met van daaruit een hele steile kabelbaan.
Toen vonden we hem te hoog en te steil……en dat is nog steeds zo…..we kijken alleen maar en drinken in de zon lekker koffie.
We mogen hier niet overnachten,overal bordjes.
Rijden weer terug naar Potes, gaan de N627 op en bij het volgende uitzichtpunt kunnen we wel weer geweldig staan (Puerto de San Glorio,1600m.)
Boven ons zweven adelaars……en het is paars van de bloeiende heide.
Rijden dan richting Cangas en Covadonga,hier staat een basilieken en het graf van een van de eerste koningen,die tegen de invasie van de Moren vochten.
Daarna door naar lago’s de la Ercina en Enol,hier hebben we 12 jaar geleden ook gestaan,toen in dichte mist.
Toen konden we bij het informatiecentrum overnachten ,maar ook hier overal verbodsbordjes,zonde.
Hadden hier willen wandelen morgenvroeg,gaat dus niet lukken,jammer.
Kunnen op de parkeerplaatsen bij de Basiliek gelukkig wel staan.
Gaan dan naar Frankrijk,even in de Dordogne kijken.
Zijn we in het verleden veel geweest,het is nog maar mei,maar toch al erg druk met campers.
Staan een nacht aan de rivier en bij Gouffre de Padirac,een bijzonder natuurverschijnsel .
Ooit was het een diepe grot,maar het “plafond” is in gestort,wat een heel apart gezicht is nu.
Erg herkenbaar, zo’n 20 jaar geleden waren we hier ook.
Vinden nog een aantal mooie plekken om te overnachten.
Helpen nog even een vrachtwagenchauffeur uit de brand,door even te helpen met startkabels,weer een goede daad…
En dan….……nog even tanken in Luxemburg ………en rijden we rustig aan naar huis!!!

• 23 Mei 2014 - 23:07

A.munneke:

sjonge,sjonge.wat een reis en veel leuke foto's.wat een spanning en kan het boek nu dicht. of??????

komt er nog iets we zullen zien.tot kijk op de volgende trip de achterna reizigers !

• 24 Mei 2014 - 00:06

Ronald En Tonny:

Gelukkig is het hier ook voorjaar en lekker groen. Veel plezier met het wassen in de wasmachine.

Groetjes,
    Ronald en Tonny

• 24 Mei 2014 - 09:00

Bé En Magriet :

ja, dat kleine dingen zo als een wasmachine of waterkoker in keer luxe zijn. we zien elkaar, groetjes!!

• 24 Mei 2014 - 11:22

Cor Bos:

Welkom thuis in (het mooie??? ) Groningen!

• 25 Mei 2014 - 21:04

Frits & Edith:

Welkom thuis Bé & Magriet!
    We hebben weer met veel plezier jullie reisverslagen gelezen en de foto´s bekeken!
    Groetjes, Frits & Edith