Oceaan - Reisverslag uit Taghazout, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu Oceaan - Reisverslag uit Taghazout, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

Oceaan

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

02 April 2014 | Marokko, Taghazout

31 maart - 2........april
Nadat we het beltegoed hebben verhoogt bij de Imwi-winkel en water hebben ingeslagen.
Gaan we een stuk van de route Tafraout- Ait-Herbil rijden,het laatste stuk slaan we over,dat is inmiddels gewoon asfalt.
Een prachtig stuk langs georges de Âït-Mansour,kleine dorpjes en palmenoasis.
Daarna via de R107 weer omhoog naar de R104 over col du Kerdous.
Vinden een mooie plek om te overnachten met uitzicht op Tighmi.
Zetten koffie en genieten van het uitzicht,komt er een auto aanrijden met 3 mannen er in.
En grappig ,dit is Marokko,een heeft z’n thee/koffie glas bij zich en vraagt ook om een glas, natuurlijk hebben we een kopje over.
Even geklets, dat we van het mooie uitzicht genieten en van de zon…..leuk.
Even later komt er een hele grote kudde schapen en geiten vanaf de berg de weg oversteken.
Ze komen bij ons weer omhoog,prachtig gezicht!
Een herder samen met vrouw en zoon regelen de hele boel,klasse zoals dat gaat.
De beste man komt op Bé af,toont hem z’n mond en z’n onderlip.
Ik vraag hem malade? Ja , zegt hij, hoesten en keelpijn zo blijkt.
Of we medicijnen hebben? We geven hem wat stripjes paracetamol,met de boodschap dat hij elke 6 uur een mag nemen. Veel sterkte!
Als het al bijna donker is, horen we een stem …bonjour….een meisje van een jaar of 14, of ze een dirham mag.
Nou dat dacht ik niet! Bedelen zijn we helemaal klaar mee en in deze omgeving is het als je gezond bent ook niet nodig.
We zijn er inmiddels wel aan gewend dat er gevraagd word om kleding,lege grote waterflessen, enz. en als we iets hebben geven we het ook,maar geen geld en zeker niet aan kinderen.
De volgende dag gaan we binnendoor naar Tiznit,over de 1908.
En alweer rijden we door een prachtig stukje Marokko en algauw met een geweldig uitzicht op de zee.
Voor een nachtje nemen we hier een camping, even water inslaan,douchen en de was.
Daarna kunnen we er weer een poosje tegen aan.

‘S nachts worden we wakker van heel veel regen,Het weer is omgeslagen,komende dagen regenachtig!
En we hoorden dat het Sahara zand onderweg is naar Nederland,grappig!! Een leuk souvenir alvast voor de thuisblijvers.
Een eindje verder ( voorbij Agadir,aan het strand van Taghazoute,rond de jaarwisseling staat het hier vol met overwinteraars) vinden we even mooie plaats met uitzicht op de Oceaan,mooie afwisseling na alle bergen.

• 06 April 2014 - 16:06

Eelke En Gre:

hallo reislustige zus en zwager ,

geweldig om mee te kijken en de sfeer te proeven wat jullie zien.

super geniet ervan en we volgen jullie de volgende weken .
    veel liefs van ons.

• 07 April 2014 - 21:49

Mienie En Jan :

Hallo ben ik weer ,

Nou dat klopt hoor van dat sahara zand zit op onze auto,s allemaal druppels zand haha grappig
    dat was een groet van jullie .
    Nou nog veel plezier hoor samen wij genieten van jullie foto,s en verhalen xx mienie en jan

• 09 April 2014 - 18:21

Wilma, Sharon, Jorian :

Hoi vakantiegangers,

Wat leuk om hier jullie verhalen te lezen en jullie mooie foto's te bekijken! We hopen dat jullie genieten en kijken uit naar jullie volgende verslag.

Groetjes van de buren nr. 14