DE PISTE MHAMID- FOUM ZGUID - Reisverslag uit Foum Zguid, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu DE PISTE MHAMID- FOUM ZGUID - Reisverslag uit Foum Zguid, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

DE PISTE MHAMID- FOUM ZGUID

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

24 Maart 2014 | Marokko, Foum Zguid

20 maart
Staan een heerlijke 2 dagen op camping oasis palmier,gaan dan verder naar Mhamid (zandpiste’s van Erg Chegaga) over de n9.
Wijds en verlaten zo lijkt het,her en der wat geitenkudde’s , dan bergen en wat dorpjes tussen palmbomen.
Halverwege slaan we in een dorpje fruit in op de markt.
Dan spreekt ons een Duitse jongen aan, of we naar Mhamid gaan en of hij mee mag rijden.
Dat kan,moet hij wel achter in bij Akita.
Maakt hem niet zoveel uit,ook het lawaai van de motor en het rijden niet.
Grappig, hij maakt zo al liftend een rondreis, nu wil hij nog wat foto’s van de wüste maken en gaat met de Petit taxi weer terug naar Zagora.

Vinden aan het begin van de piste een slaapplaats,zijn een beetje lui ( en snipverkouden) , komt er opeens een 4x4 aanrijden en die kennen we!
Het zijn Ulli Dolde en z’n vrouw, met een verbouwde 914.
Zijn we jaren eerder al eens tegen gekomen in Wietzendorf.
Ha, de wereld is niet zo groot meer.
Praten even bij,zij gaan alvast verder de woestijn in, we zien hen wellicht daar weer.

23 maart,
We hebben het gedaan WE HEBBEN DE PISTE MHAMID- FOUM ZGUID GEREDEN.
En het was prachtig, eerst lucht af laten lopen en dan het zand in.
Spannend…..maar gaande weg word het alleen maar geweldig!!
”Die Gelb/Grüne” schuift soepeltjes door het zand,mooi man.
We hebben de route geladen van Pistenkuh met 37 waypoints.
Op de camping hadden ze gezegd…te moeilijk….zand te hoog…je verdwaald…..je hebt een satelliettelefoon nodig , maar ze wilden gewoon wat bijverdienen en een gids leveren.
De route klopte volgens de punten helemaal,bijna 70 km, Zandduinen,dan dwars over het droog gevallen meer Lag Iriki en dan nog 40 km. Zandbord piste ( vreselijk ,helemaal door elkaar geschut).
Na het lag iriki vinden onder een boom een schaduw plek, bakken op de coleman-brander buiten pannenkoeken.
Zitten tot laat buiten,onder een sterrenhemel ,schitterend,verder helemaal niets.
Volgende dag rijden we de 40 km. Wasbord en zijn blij dat we weer asfalt hebben en een lollige camping in FoumZguid.
Warm de laatste dagen meer als 30 graden.

• 24 Maart 2014 - 19:53

Ronald En Tonny:

Helden we zijn trots op jullie.
    Leuk om Be in actie te zien....

liefs R en T vanuit Tirana

• 24 Maart 2014 - 20:18

Jantinus En Cobi:

Mooi daar ," Be de Rooi "in actie in woestijn.

• 24 Maart 2014 - 21:04

Annike:

Tjongge,wat een belevenis,kan me voorstellen dat asfalt ook wel weer lekker is.De spieren en botten zijn goed door elkaar gerabbeld. Mooie foto,s.Dan is het echt genieten zo s,avonds onder de sterren hemel.
    Dikke kus van ons

• 24 Maart 2014 - 22:30

Jeroen:

Hallo daar. Mooi om te zien dat de 4 x4 een keer echt gebruikt word. Daar doe je het tenslotte voor. Gr ons

• 25 Maart 2014 - 09:25

Evert En Rika:

Ik vind het knap , dat jullie door de grote zand bak zijn heengereden.echte avonturiers.
    Geniet ervan.groetjes

• 26 Maart 2014 - 18:08

Tinus, Jacqueline En Melissa.:

Prachtige foto's, en nog een mooie reis verder.