Zagora - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu Zagora - Reisverslag uit Zagora, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

Zagora

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

20 Maart 2014 | Marokko, Zagora

We verlaten chefchaouan, en rijden via de n13 naar Fes,ontmoeten daar Mario en Ina met hun net afgebouwde Mercedes 4x4.
Ze maken een groepsreis met sea-bridge door Marokko.
Als voorbereiding van hun reis door Zuid-Amerika.
Praten even gezellig bij en gaan ‘s avonds samen eten.
Daarna rijden we via Ifrane en Azrou ,langs het vulkaanmeer Aquelmame de Said-ali en Col du Zad naar Zeida.
Prachtige vergezichten op de hoge Atlas.

De volgende dag proberen we een piste te rijden “Cirque de Jaffer” jammer genoeg te vroeg in het seizoen, deels afgesloten en onbegaanbaar, later gaan we het zeker nog eens proberen.

Vervolgen onze route de dag erop naar Merzouga,in het oosten tegen de Algerijnse grens aan.
Dat ligt in een prachtig gebied met rode zandduinen.

Onderweg komen we 2 meiden tegen die een “vrouwenralley” rijden uit de usa, teamxelles.com ,geweldige leuke meiden!
In Marzouga komen we ook Mario en Ina weer tegen en de groep van sea-bridge.

Geweldig die zandduinen,alleen nog niet ons ding om er doorheen te rijden.
We zijn denken we,te zwaar en hebben geen ervaring ( geen zin om ons uit te graven.
Maken een wandeling met Mario en Ina en zien dat de woestijn na een regenbui eerder deze week, tot leven komt!!
Prachtige bloemen, schieten uit de grond.

Bij het hotel/camping worden kameeltochten gehouden,prachtig om te zien!
We zitten eerste klas,maar ons lijkt het nog niets.
Hier kunnen we ook voor het eerst ‘s avonds buiten zitten,het is overdag flink warm….25-30 graden….maar lekker, beetje wind erbij.
Blijven hier 2 dagen.

Het zit ons wat pistes rijden nog niet mee,de bedoeling was, om van Merzouga onderlangs naar Zagora te rijden.
Maar bij Taouz, worden we tegen gehouden, de rivier heeft te veel water en net daarvoor is een groot stuk met fesfes.
De noordelijke route zou wel berijdbaar zijn, rijden dus nu netjes over de N 12, nemen een camping even verder als Alnif.

Nemen de dag erop de afslag naar Tagbalt, om binnendoor naar Zagora te rijden.
Maar zoals we al van meer mensen hoorden, heel veel pistes van eerder ,worden in een rap tempo geasfalteerd.
Zijn dus zo in no time in Zagora, vinden hier een mooie camping “Oasis Palmier” , midden tussen de sinasappelbomen, jasmijn enz. het ruikt hier heerlijk.
Worden welkom geheten met mint thee, helemaal oké!

• 20 Maart 2014 - 19:14

Jantinus En Cobi:

"Be the kid"

• 20 Maart 2014 - 19:26

A_munneke:

dit is echt vacantie houden,niemand maar dan ook niemand,die jou lastig valt.
    mam zegt veel te veel zand,ik zeg waar zijn jullie scheppies en zandvormpjes.
    we zullen bij tegenkomst ze voor je opbergen.je kunt wel heel goed op zo'n plek
    mediteren en versjes neurien.jongs alsnog veel plezier en maak er wat van en
    laat alle muizenissen van hier wegwaaien. mam/pap

• 20 Maart 2014 - 20:38

Annike:

Hoi,
    Hier is alles oke.Bij jullie ook zo te zien.mooie foto,s
    Heel veel plezier nog.dikke knuffel van ons.

• 20 Maart 2014 - 21:38

Tinus:

Hallo Bé en Magriet ik wist niet dat John Wayne ook met jullie mee ging, nog veel plezier en maak nog maar veel leuke foto's

• 20 Maart 2014 - 22:04

Maaike:

Manman, wat mooi! Wat zien en beleven jullie weer veel. Dikke kus.

• 22 Maart 2014 - 12:59

Evert:

Aan de foto's te zien is he weer een hele avontuur , en de hoed staat be wel. Plezierige rijs verder.groetjes Evert en Rika

• 24 Maart 2014 - 18:21

Maarten:

he zo alle foto's ff weer gekeken. Ziet er weer mooi uit daar, toch best wel beetje jaloers!!!
    veel plezier daar nog en voorzichtig aan kus M