Roemenië - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu Roemenië - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

Roemenië

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

15 Juni 2013 | Roemenië, Boekarest

15 juni
Bulgarije verbaast ons,goede wegen en schoon! Weinig luxe, maar opgeruimde huisjes en tuintjes.
Wel loopt en rijd alles weer op de (snel)weg ,doodeng ,zie je opeens fietsers of een paardenkar.
Hier komen we dus terug,om dit land beter te bekijken.
Jammer van het laatste stuk! Erg slechte weg en weer veel regen.
Maar warm!
Het was achteraf toch een week vignet , de douane beambte schut meewarig zijn hoofd als hij dat bij het uitreizen bekijkt!
Bij de grensovergang, hadden ze ons een verkocht voor personen auto, dus helft of nog meer goedkoper!
Betalen de tol over de brug , 12 euri’s, dat is dan wel weer genoeg!
Rijden over de Donau, Roemenië binnen.
Betalen een soort wegenbelasting voor 2 weken,kenteken gebonden en daar kunnen we de volgende 2 weken op gecontroleerd worden.
42,- euro totaal.
Zoeken de dichtstbijzijnde camping, word dus bij Boekarest.
Tomtom leid ons dwars door de stad heen,kunnen we gelijk alle high-lights van de city bekijken.
Onwijs druk, en dat om 7 uur ‘s avonds, slechte weg , veel spoorvorming.
Veel taxi’s ,trolley bussen en iedereen heeft haast en toetert dat het een lust is.
Lange dag vandaag, morgen wat rustiger aan.

• 17 Juni 2013 - 07:03

Peter:

moi Be en Margriet,
    Wel een beetje late reactie maar ben zelf ook veel weg Spanje,Polen,Frankrijk en Spanje,donderdag naar Andorra En Spanje.
    Mooie verslagen en foto, s geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes,
    Peter en Ingrid