Montenegro - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu Montenegro - Reisverslag uit Kotor, Montenegro van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

Montenegro

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

18 Mei 2013 | Montenegro, Kotor

Donderdag 16 mei,
Vertrekken van de camping en rijden een klein stukje terug naar Mostar, We zijn nog vroeg, ruim voor alle bussen met toeristen uit Kroatië en vanaf de grote cruise schepen, vinden dus ook snel een parkeerplaats.
Dichtbij de brug, grappig, de “beheerder” begint te vragen hoelang we willen blijven staan.
Och, een uur is genoeg, dan is het 15 zegt hij? Hoe, 15 euro? Nee zegt hij kuna’s , o,zo zit het dus ,er werd ons verteld dat de parkeerplaatsen zo duur waren, wel 15 euro!!,maar als je gelijk euro’s geeft en niet vraagt hoe en wat.
Betaal je veel te veel,uiteindelijk betalen we gewoon in K.M. 2,5 = 1,25 euro. Prima.
Bekijken de brug, die is inmiddels weer helemaal herbouwd, hij was tijdens de burgeroorlog helemaal kapot geschoten.
Kopen van een meisje een dvd met het hele verhaal, ze verteld hoe het was toen, dat ze hebben geprobeerd de brug te beschermen met autobanden.
Maar uiteindelijk is hij toch ingestort, er is een poos een noodbrug geweest, maar hij is gelukkig incl. het oude centrum weer herbouwd.
Krijgen nog een kaartje erbij, een gift zeg ze, leuk.
Mooi stadje veel souvenirs etc. maar wel erg gezellig.
Rijden dan door naar Ston.
Bijzonder stukje grens gebied rijden we doorheen, eerst verlaten we Bosnië H, gaan Kroatië binnen , een half uurtje Kroatië weer uit Bosnië H weer binnen en een kwartier later Kroatië weer in.
En er word dus ook 5 x !!! gecontroleerd op paspoort,autopapieren groene kaart en akita’s paspoort pfff.
Zien onderweg de Neretvadelta,die is drooggelegd en is nu een erg vruchtbaar landbouwgebied.
Bekijken ’s avonds de dvd,heftig een originele documentaire van de CNN, is wel duidelijk dat in geen enkele oorlog een winnaar is,alleen verliezers!
Vrijdag 17 mei
Bekijken in Ston een muur die in de 14 e eeuw is gebouwd om Dubrovnik te beschermen. Heel bijzonder word wel vergeleken met de Chinese muur, maar dan korter deze is 5 kilometer.
Een hele klim,maar goed dat het vandaag niet zo heel warm was, krijgen zo een prachtig uitzicht op de zoutpannen/vloeivelden.
Toch maar even gedaan, de meeste toeristen nemen alleen vanaf beneden een foto en gaan dan op het terras zitten.
Rijden dan via een prachtige kustroute,langs Dubrovnik, naar Montenegro.
Komen snel over de grens, Montenegro was haast gezellig.
Even wennen daarna,slechte weg, vinden aan de baai van Kotor prachtige plek, Morinj, (één warme douche, hurk w.c.’s en schoon ) ,maar met een uitzicht op de rivier!!
hebben luie dagen met 27 graden,heerlijk
Redelijke prijzen en weer in euro’s , ook wel weer gemakkelijk.

• 18 Mei 2013 - 16:00

Peter En Ingrid:

Hallo vakantiegangers,
    Ik geniet weer van jullie verslagen. Prachtig.
    Ik begrijp dat jullie het weer goed naar je zin hebben en het weer is daar ook stukken beter dan hier in Nederland. Wij zijn al weer een week terug uit Frankrijk. Wij hebben het ook leuk gehad. Hartstikke leuk dat we daar een verjaardagskaart voor Peter van jullie kregen. Super!
    Peter is afgelopen week al weer naar Barcelona geweest en vanmorgen weer heelhuids thuisgekomen.
    Wij wensen jullie een hele fijne vakantie verder, met veel mooi weer en geen tegenslagen.
    Dikke kus van ons voor jullie en een knuffel voor Akita.

• 18 Mei 2013 - 18:14

Jose Van Der Beek:

Hallo schoonouders,

Wat weer een mooi verslag. Naast veel indrukken die jullie opdoen over de oorlog is het ook een prachtig land! En jullie hebben nog steeds heerlijk weer! Grrrrrrrrrrrr. wij niet! De openhaard brand in Westerlee.....Niet dat ik jaloers ben hoor....klein beetje! Zonlicht hebben we hier wel nodig! Leuk om zo verder mee te genieten van jullie reis. Lekker verder gaan genieten en tot het volgende verslag.

Liefs,
    Jose

• 18 Mei 2013 - 20:33

Maaike:

wat is het daar mooi! We genieten met jullie mee. dikke kus, ons

• 21 Mei 2013 - 00:07

Fam Haan:

Hallo Be en Magriet,

Ik zie hier dat jullie al veel mooie dingen hebben gezien!Mooie wereld daar en mooie foto s.We volgen jullie wel via de site.Geniet er maar van en kalm aan daar!!

Groetjes uit Scheemda

• 26 Mei 2013 - 14:44

Geert En Annike:

Mooie reis genieten van jullie verslagen en krijgen zin in vakantie eerst nog maar even 3 weken werken een nieuw voorglas in de camper die er ons vorige week uit gesprongen is en dan komen we jullie kant ook op. Veel plezier verder en geniet er van en blijf zo door gaan dan genieten wij ook mee.

groetjes Geert en Annike