uitlaat laten maken! - Reisverslag uit Taliouîne, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu uitlaat laten maken! - Reisverslag uit Taliouîne, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

uitlaat laten maken!

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

05 December 2011 | Marokko, Taliouîne

Pim en Hetwig uitgezwaaid vanmorgen, zij maken een 4x4 tocht vandaag ( deels het zelfde wat wij gedaan hebben gisteren).
Wij gaan richting igherm,alleen...we zien hun aan het eind, richting Tanger weer.
Als we het dorp bijna uit zijn, zien we een garage,ze zijn bezig met een schotel op een kampeerauto, we vragen of hij een een hele grote voor ons te koop heeft?
Dat heeft hij niet, maar we zien wel dat hij erg handig is.
Hij kan voor ons de uitlaat lassen, er is een aansluitstuk van de demper afgebroken, door alle hobbels.
Leuk mannetje, met armen en benen communiceerd het prima tussen bé en hem.
De man fietst het dorp in, voor een nieuw stukje uitlaat/buis, komt met een half uurtje terug.
Intussen haal ik koffie bij het winkeltje naast de garage, heelijke koffie o'lait voor Bé en voor mij noir(zwart).
Op een marokkaanse manier alles oke voor zo'n 300 dirh.(30 euro)
De 2 andere campers waar hij mee bezig is, worden door hem/de jongens opnieuw gespoten voor een habbekrats.
We nemen afscheid, hebben hem natuurlijk fooi gegeven.
Gaan eigenlijk te laat opweg,we schatten zo'n 120 km. te moeten rijden.
Goede weg het eerste stuk, drinken koffie en een broodje met uitzicht op de vallei!
Bé smeerd nog even alle vetnippels, kunnen we er weer tegen aan!
Als we de borden zien aan de kant van de weg , hebben we ons op de afstand verkeken, zeker 70 km. meer.
Het tweede stuk van igherm naar talioune is een stuk minder, hier zijn stukken weg aan de zijkant weggespoeld door erge regenval.Ook veel stenen op de weg.
Weer prachtige kleuren, net of heel europa voorbij schuift, van zwitzerland,noorwegen en dolomieten.
Veel kinderen op straat, lastig om daar mee om tegaan, ze vragen om Bonbon, stylo, of geld, soms erg opdringerig, dat schijnt de laatste minder erg te worden.
Vergeleken met zo'n 6 jaar geleden.
We komen in het donker aan bij de camping, doen we niet weer, veel fietsen/auto's /ezels zonder licht.
Staan achter een motel/camping rustig in het centrum.
Oké voor een nacht!

• 06 December 2011 - 07:52

Peter En Ingrid:

Ja we volgen jullie nog steeds blijf er maar want het weer is hier slecht, gisteren avond late dienst gehad bij hagel was het glad.
    Het waaide erg hard op de a7rechterkant spiegel 2x tegen de bus geklapt rechterkant erg gevaarlijk het wordt tijd dat we nieuwe bussen krijgen.
    Hier alles goed we gaan met kerst en oud en nieuw niet naar Frankrijk, Ingrid heeft geen dagen genoeg.
    Geniet ervan.
    Groetjes,