ZAND - Reisverslag uit Tarfaya, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu ZAND - Reisverslag uit Tarfaya, Marokko van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

ZAND

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

01 December 2011 | Marokko, Tarfaya

Heerlijk geslapen vannacht, hoofdpijn is gelukkig weg, Eten een broodje buiten met uitzicht op zee.
Alleen raar de wind gaat in de loop van de morgen draaien en is nu aflandig en hard.
Als we onze weg vervolgen op de N1, is er al veel zand in de lucht.
Inplaats van sneeuw zoals thuis waait er nu stuifzand op en over de weg.
Aan beide kanten van de weg is er nu alleen nog maar zand en grind.
Aan de kant van de weg kampeerd een man in een tent bij z'n shovel, als de weg vol zand is maakt hij hem weer zandvrij, bizar.
Gaan bij een nationaal park aan "la lagune de khnifiss-naïla", eten hier een lekker vers broodje die we onderweg hebben gekocht. Alleen lastig eten buiten, het kaas( meegenomen uit nedeland) waaid ons van het brood af.
We kunnen hier ook overnachten, zit bij de toegangsprijs in.
Maar het is ons nog te vroeg en te winderig en rijden nog een eindje door.
Mooi maar veel van het zelfde landschap,we hoopten op hele hoge zandduinen, maar die blijven uit.
Om die te vinden moeten we nog heel veel meer km. maken.
Dat is ons te ver, later op de route komen we ze ook nog wel tegen.
Vinden bij een in aanbouw zijnde hotel, een mooie plek aan de zee,
Het waait ook iets minder hard en kunnen nog even buiten koffie drinken en even met akita langs de zee lopen

ongeveer 150 km. gereden

• 01 December 2011 - 23:16

Jeroen:

Hallo daar genieters. Gaat lekker daar in Marokko zo te lezen. Nog een klein stukje en dan links af de sahara in dacht ik. Aktie foto's willen we zien,anders had je net zo goed met een alkoof fabriekscamper kunnen rijden. Jullie hebben toch niet voor niets een 4 x 4. Van de weg af met dat ding.
    Maar potverdikke wat een geweldig mooie omgeving. Mooie foto's ook.
    Voor de rest alles goed hier en weinig nieuws, (of toch?)
    gr Jeroen

• 02 December 2011 - 07:12

Egbert En Anneke:

Hey daar zover weg
    Mooi om te lezen hoe jullie genieten,en aan de foto's te zien een prachtige omgeving,wij gaan wel werken hoor hihihihi
    Wij blijven jullie volgen en mee genieten.
    Veel liefs en dikke smok
    groetjes egbert en anneke en een poot van lady voor akita

• 02 December 2011 - 07:32

Evert En Rika:

Hallo avonturiers, zo te zien genieten jullie wel .Maar een hele belevenis .Maar wij genieten ook mee van de mooie foto's ,
    Groetjes

• 02 December 2011 - 18:36

Rob En Marja:

Hallo 'zandrijders', zo te lezen en te zien gaat het goed met jullie. Tja zandduinen, dan moet je denk ik in Zagora zijn en dat is en terug en oostelijker. Leuk dat jullie al zo ver zijn. We hebben het natuurlijk op de kaart opgezocht.
    Wij zijn gisteren (do) al overgevaren, vonden het wel mooi en vandaag grote trek naar het noorden gedaan en zitten nu op een camping bij Valladolid. Hier kouder....
    Groeten aan jullie 3 of 5 als Pim en Hedwig er ook nog bij zijn.

Rob en Marja