15 juni - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu 15 juni - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Bé en Magriet - WaarBenJij.nu

15 juni

Door: beenmagrietopreis

Blijf op de hoogte en volg Bé en Magriet

20 Juni 2011 | Noorwegen, Oslo

15 juni,
Vanaf de Swartisen andere graffelweg genomen, mooi gebied.
Lekker rustig zo,
De nieuwe was klost alweer in de ton achterin, klein beetje dit keer.
Weg is weg!
Veel water in de rivier, enorme watervallen.
Komen weer bij de zalmtrappen langs, stoppen daar dit keer niet.
De vorige keer dat we hier waren, was er bijna geen water, het systeem van trappen was toen eigenlijk niet te zien.
Drinken uitgebreid koffie onderweg. alweer een warme dag!!
Onvoorstelbaar.
Alleen toch nog pech nu….., opeens een lawaai!!!!
De uitlaat hangt los en sleept over de weg.
Bé hangt hem provisorisch op, later als we op een betere plek zijn maar even beter kijken.
Later zien we dat de steun gescheurd is,Bé haalt hem eronder vandaan, kijkt of hij hem kan lassen.
Aggregaat erbij, flex en lastoestel.
Met de flex de boel even blank gemaakt, maar helaas het aggregaat kan het lastoestel net niet trekken.
Een aandachtspunt voor later, zullen toch aan een zwaardere aggregaat vast zitten.
Bé knoopt het hele spul er weer onder, het zit nu zo goed vast met draad dat het geen haast meer heeft om het gelijk te (laten) lassen .
We zien wel, toen Bé met de uitlaat bezig was, kon ik mooi even de was in de rivier uitspoelen.
Later als we een slaapplek hebben maar even door de wringer.
Vinden een mooie plek met weer een mooi uitzicht op de rivier.
En we hebben voor het eerst weer ontvangst van de schotel.
Even weer wat ( wereld) nieuws.